Monday, June 22, 2009

Gadis diperkosa bapa lebih 10 tahun lalu lapor polis

Sumber Harian Metro


KUALA LUMPUR: Dia menjadi mangsa pemuas nafsu bapa kandung ketika berusia 12 tahun. Ketika itu, mangsa tinggal bersama keluarga di Keramat, di sini.

Mereka sekeluarga kemudian berpindah ke Kuala Terengganu dan rahsia itu disimpan gadis terbabit hinggalah dia melanjutkan pelajaran di luar negara.

Bagaimanapun, selepas lebih 10 tahun, kejadian itu sering menghantuinya dan turut menjejaskan pembelajarannya kerana memikirkan peristiwa hitam itu.

Namun, gadis terbabit yang sedang bercuti semester dan kembali ke negara ini akhirnya mengambil keputusan nekad membuat laporan polis, semalam.


Malah, dia dikatakan sanggup menempuh perjalanan ratusan kilometer dari Terengganu ke Lembah Klang semata-mata mahu membuat laporan polis.

Difahamkan, kejadian itu diketahui beberapa ahli keluarga, namun gadis terbabit dinasihatkan tidak mendedahkan kerana mendatangkan aib kepada keluarga.

Menurut sumber, gadis berusia 22 tahun itu membuat keputusan selepas sekian lama menyimpan rahsia terbabit kerana tidak mahu mengaibkan keluarga.

“Selain itu, dia turut mendakwa tidak mengetahui perbuatan rogol yang dilakukan bapanya itu adalah satu kesalahan kerana mendakwa masih kecil.

“Bagaimanapun, mangsa yang semakin dewasa kini mula berfikir perbuatan bapanya itu satu kesalahan serius dan nekad membuat laporan polis,” katanya.

Sumber itu berkata, walaupun kejadian berlaku lebih kurang 10 tahun lalu, namun sering menghantui gadis terbabit yang kini melanjutkan pelajaran di luar negara.

0 comments: