Monday, July 13, 2009

Penjenayah tetak muka, leher buruh binaan

Haria n Metro


AMPANG: Dua penjenayah bermotosikal bertindak ganas apabila menetak kepala, muka dan leher seorang buruh binaan dipercayai warga Indonesia menggunakan sabit sehingga mati dalam satu kejadian di Taman Bukit Mulia, Bukit Antarabangsa, dekat sini, semalam.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi, mangsa dikenali Ahmad Sefiro berusia 30-an yang menunggang motosikal Yahama 125Z mahu memulakan kerja mengubah suai sebuah rumah di kawasan itu bersama seorang rakannya.

Bagaimanapun, mangsa tiba-tiba didatangi dua lelaki bermotosikal yang menariknya keluar dari rumah berkenaan sambil meletakkan sebilah sabit di leher.

Ketika pergaduhan, mangsa cuba mempertahankan diri dengan menahan menggunakan tangan kanannya, namun tidak berhasil apabila ditetak di kepala, muka dan leher.

Mangsa yang parah mati di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.


Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan, berkata pihaknya bergegas ke lokasi kejadian sejurus menerima maklumat.

“Pemeriksaan mendapati mangsa yang berpakaian lengkap terbaring di atas jalan dengan beberapa kesan tetakan di muka, kepala, leher dan tapak tangan kanannya.

“Selain motosikal dan dompet mangsa, polis turut menemui sebilah sabit yang berlumuran darah dipercayai digunakan untuk membunuh mangsa,” katanya.

0 comments: