Saturday, April 11, 2009

Buli guna penggelek capati

Harian Metro

IPOH: Bersenjatakan penggelek capati, seorang pembuli jalan raya wanita menyerang seorang lagi wanita kerana melanggar kereta milik rakannya di kawasan Perindustrian Pengkalan, dekat sini, baru-baru ini.

Dalam kejadian 7.15 malam, Chan Sau Mui, 35, yang juga kerani, cedera di tangan, kaki dan muka selepas dipukul menggunakan penggelek capati oleh wanita berkenaan, manakala tiga lagi lelaki lain turut memukulnya menggunakan tangan.

Chan berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Tanjung Tualang, Kampung Gajah, apabila gagal mengawal kereta lalu melanggar sebuah kereta dipandu seorang lelaki di simpang jalan berkenaan.

“Lelaki itu memberhentikan keretanya dan memaksa saya menyerahkan lesen memandu. Kemudian, muncul dua lelaki lain dipercayai kawan pemilik kenderaan terbabit.


“Mereka meluru ke kereta saya lalu memukul tangan kanan dan muka saya sehingga lebam sebelum muncul pula wanita dengan penggelek capati yang turut memukul saya,” katanya ketika ditemui di Wisma MCA, di sini, semalam.

Dia berkata, pemilik kenderaan terbabit turut merampas kunci kereta dan memintanya membayar ganti rugi di atas kerosakan keretanya dengan segera.

Katanya, dia turut dipaksa keluar dari kereta namun enggan, menyebabkan tangan dan kaki kanan tersangkut di pintu kereta sehingga cedera.

Bagaimanapun, Chan bernasib baik kerana berjaya melepaskan diri selepas mengugut mereka menggunakan minyak wangi yang didakwanya sebagai penyembur lada.

0 comments: