Thursday, April 2, 2009

Nyaris ditetak kerana bunyikan hon kereta

KUALA LUMPUR: Biarpun mengetahui dirinya memasuki laluan bertentangan, seorang lelaki dipercayai pembuli jalan raya ‘naik berang’ dan cuba menetak seorang pemandu kereta menggunakan sebilah pisau pemotong daging semata-mata kerana mangsa membunyikan hon kereta, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari di Jalan Prima Setapak 1 di sini, pembuli terbabit bagaimanapun dapat melepaskan geram apabila menoreh kenderaan mangsa menggunakan pisau berkenaan selepas mendapati mangsa yang ketakutan menyorok dalam kereta.

Menurut sumber, ketika kejadian, mangsa yang berusia 30-an, seorang pekerja di sebuah syarikat swasta di sini, melalui jalan berkenaan sebelum mendapati sebuah motosikal ditunggang lelaki terbabit memasuki jalannya.

“Lelaki itu terpaksa membunyikan hon keretanya menyebabkan penunggang motosikal terbabit seolah-olah tidak berpuas hati dengan tindakannya itu,” katanya kepada Harian Metro di sini, semalam.

Beliau berkata, mangsa yang bengang dengan tindakan lelaki terbabit memaki hamunnya memberhentikan kereta di tepi jalan di kawasan berkenaan.

“Namun, lelaki terbabit terus memaki hamun mangsa dan sambil memberitahu dia ‘taiko’ di kawasan itu.

“Lelaki itu mengeluarkan sebilah pisau pemotong daging berkarat dan mengejar mangsa sehingga dia terpaksa memasuki keretanya semula,” katanya.

Sumber Harian Metro

0 comments: