Saturday, April 25, 2009

Terselamat daripada dibakar

Oleh AHMAD OTHMAN
metahad@hmetro.com.my


KOTA TINGGI: Dua beradik terselamat daripada dibakar sekumpulan lelaki apabila berjaya melarikan diri ke rumah bapa saudara mereka dalam keadaan badan disimbah dengan petrol di Taman Seri Saujana, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam, walaupun badan dan pakaian mereka dibasahi petrol, M Subramaniam, 23, dan adiknya, M Siva Chandran, 19, nekad merempuh kepungan penyerangnya yang dikatakan mengeluarkan pemetik api, dipercayai berniat membakar dua beradik itu.

Subramaniam mendakwa, mereka berbual di depan rumah bapa saudara sebelum sekumpulan 15 pemuda menaiki sebuah kereta dan beberapa motosikal menghampiri dan memukul mereka menggunakan topi keledar.

“Seorang penyerang itu menghayun botol arak ke arah kepala saya, tetapi saya sempat menampan dengan lengan saya. Seorang lagi lelaki kemudian menyimbah petrol daripada satu bekas botol minuman ke arah saya dan adik saya,” katanya.

0 comments: