Wednesday, May 13, 2009

>Geng Bonding bengis, kejam

Sumber Harian Metro


JOHOR BAHRU: Lima warga asing yang baru selesai merompak kediaman Setiausaha Politik kepada Menteri Pelajaran, yang ditembak mati berhampiran susur keluar dari Jalan Seelong menghala Lebuhraya Pasir Gudang di sini, pagi semalam, disifatkan kumpulan penjenayah yang bengis, kejam serta tidak berperikemanusiaan.

Ini berikutan, kumpulan dikenali sebagai Geng Bonding itu melakukan samun secara ganas apabila memecah masuk rumah sebelum mangsa diikat dan dicederakan termasuk ditetak dan mereka kemudian menyelongkar kediaman mangsa.

Selain itu, dalam beberapa kejadian, ada mangsa dipercayai turut dirogol penjenayah terbabit.

Tidak hairanlah, Ketua Polis negeri, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, memuji keberanian dan kecekapan pegawai serta anggotanya menyelesaikan kes berkenaan dalam tempoh tidak sampai sejam selepas maklumat diterima walaupun mereka diacukan senjata api dan cuba diserang dengan parang panjang.

Mohd Mokhtar berkata, sebaik menerima maklumat mengenai kejadian itu, satu operasi besar-besaran dilancarkan untuk menjejaki mereka sebelum sepasukan polis terserempak kereta Proton Waja dinaiki lima lelaki dalam keadaan mencurigakan di susur keluar dari Jalan Seelong menghala Lebuhraya Pasir Gudang, kira-kira jam 3.45 pagi.

Beliau berkata, pasukan terbabit memintas kereta itu sebelum mengarahkan mereka berhenti untuk pemeriksaan, tetapi kereta suspek melanggar bahagian belakang kereta polis dan kelima-lima suspek keluar dari kenderaan itu sebelum cuba melarikan diri.

0 comments: