Saturday, May 16, 2009

Kena belasah sebab enggan serah RM1

Sumbe Kosmo

KOTA BHARU - Seorang pelajar sebuah sekolah menengah di sini mendakwa dibelasah kira-kira 20 pelajar lain setelah enggan memberikan RM1 sebagai 'bayaran perlindungan' pada Khamis lepas.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai 'Angah' dibelasah sehingga pengsan oleh kumpulan pelajar itu berhampiran sekolah selepas tamat waktu persekolahan.

"Kumpulan itu membelasah saya kerana enggan memberikan RM1 sebab pada hari itu saya memerlukan wang untuk mengisi minyak motosikal," katanya kepada Bernama di sini semalam.

Pelajar itu yang baru sahaja berpindah ke sekolah itu sejak awal bulan ini kerana mengikut keluarga dari Kuala Lumpur diminta membayar RM1 setiap hari kepada kumpulan itu untuk perlindungan.

"Sebelum ini saya membayar RM1 seperti diminta namun pada hari Khamis lalu saya perlukan duit itu untuk isi minyak, namun mereka telah mengugut untuk merosakkan motosikal saya,'' katanya.

Pelajar itu dirawat sebagai pesakit luar.

Dia kemudian membuat laporan di Balai Polis Binjai. - Bernama

0 comments: