Wednesday, March 18, 2009

Dilibas polis palsu dengan batang besi

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar institut pengajian tinggi nyaris menjadi mangsa samun dua penjenayah yang menyamar anggota polis ketika dalam perjalanan ke Sentul berhampiran Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke) di sini.

Bagaimanapun, lelaki berusia 19 tahun itu dipukul dengan objek tumpul dipercayai besi oleh seorang daripada polis ‘palsu’ terbabit dan cedera di belakang badan ketika mahu melarikan diri.

Dalam kejadian jam 11.40 malam, Khamis lalu, mangsa mendakwa sedang menunggang motosikal bersendirian melalui lebuhraya terbabit menuju ke Sentul.

Menurut sumber, sebuah motosikal yang dinaiki dua lelaki berusia 20-an menghampirinya dan mengarahkannya berhenti serta mengeluarkan kad pengenalan.





“Mangsa terkejut apabila seorang daripada suspek menggenggam tangannya yang sedang memegang tempat pemulas minyak motosikalnya.

“Anggota ‘polis’ itu mengarahkan mangsa berhenti sebelum mengikut arahan berkenaan,” katanya.

Sumber berkata, selepas berhenti, seorang daripada mereka turun daripada motosikal sebelum menahan mangsa dengan mengepit kedua kakinya di tayar depan motosikalnya.

“Mangsa mendakwa kedua suspek berkenaan tidak berkata apa dan bertegas memintanya menunjukkan kad pengenalan,” katanya.

Menurutnya, namun, kelakuan pelik kedua polis ‘palsu’ itu menyebabkan mangsa curiga mengesyaki mereka penyamun sebelum menggerakkan motosikalnya bagi menyelamatkan diri.

“Ketika melarikan diri, seorang suspek sempat melibas mangsa menggunakan objek keras dipercayai besi sehingga menyebabkan cedera di belakang badan,” katanya.

Mangsa yang berjaya melepaskan diri kemudian mendapatkan rawatan di hospital sebelum membuat laporan di Balai Polis Setapak.

0 comments: