Tuesday, March 17, 2009

Tukang urut dibunuh

Oleh Ahmad Tajol Ansar Ibrahim
ahmadtajol@hmetro.com.my


PETALING JAYA: Seorang nenek tukang urut ditemui mati dalam keadaan kedua tangannya diikat, manakala mulutnya disumbat kain dalam satu kejadian di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Desa Mentari, semalam.

Mayat Sapiah Janawi, 71, ditemui cucu perempuannya yang kebetulan singgah menziarahinya berikutan lama tidak menjenguknya kira-kira jam 6.30 petang semalam.

Penemuan mayat Sapiah berhampiran bilik air kediamannya di tingkat lapan blok lapan PPR itu dengan kesan pukulan di kepala dan kecederaan di beberapa bahagian badannya sekali gus menamatkan kecelaruan dan rasa pelik seorang teman yang sudah tiga hari tidak melihat kelibat mangsa.

Rakan mangsa, Sora Yusof, 58, mendakwa dia dan mangsa bersama beberapa lagi kenalan sebelum ini sering ke pasar basah di Kampung Medan pada hari minggu namun terkejut apabila rakan baiknya ditemui mati dalam keadaan tragis.


“Kebiasaannya mangsa dikenali nenek urut bagi masyarakat setempat itu sering membeli udang atau kangkung untuk memberi makan ikan haruan besar yang dibelanya.

“Malah mangsa berkelakuan seperti biasa dan tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda aneh sebelum pemergiaannya,” katanya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata siasatan awal polis mendapati tiada sebarang cubaan pecah masuk ke rumah mangsa.

“Kami tidak menolak kemungkinan mangsa mengenali suspek berikutan keadaan kunci dan pintu rumahnya dalam keadaan baik.

“Siasatan masih dijalankan dan punca kematian serta hasil pemeriksaan lanjut bergantung kepada keputusan forensik,” katanya.

Menurutnya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan motif sebenar insiden itu masih dalam siasatan.

0 comments: