Tuesday, March 17, 2009

Pengasuh mandikan budak air panas

SUBANG JAYA: Seorang bayi lelaki berusia 11 bulan kini bertarung nyawa antara hidup dan mati selepas dipercayai didera termasuk dimandikan dengan air panas oleh pengasuhnya.

Mangsa yang kini dirawat di Wad Kecemasan Hospital Serdang, dekat sini, turut dikesan mempunyai beberapa kesan luka di seluruh badan terutama di kepala dan muka dipercayai pukul pengasuh wanitanya berusia 19 tahun.

Sumber polis berkata, kaki kanan bayi itu turut terdapat kesan melecur teruk.

Menurutnya, mangsa dipercayai didera pengasuhnya itu sejak beberapa bulan lalu sebelum perbuatan itu terbongkar, beberapa hari lalu.


“Siasatan awal menunjukkan ibu mangsa yang berasal dari Semporna, Sabah, baru berhijrah ke ibu kota sebelum tinggal di Taman Puchong Indah sejak beberapa bulan lalu.

“Difahamkan, ibu mangsa yang bekerja dengan sebuah syarikat pemasaran meninggalkan bayinya di rumah pengasuh berkenaan untuk dijaga setiap kali keluar berkerja,” katanya.

Menurutnya, kedudukan rumah pengasuh berkenaan juga berhampiran dengan rumah mangsa.

“Pada peringkat awal, semuanya berjalan dengan baik dan bayi berkenaan dijaga dengan sempurna oleh pengasuh berkenaan.

“Namun, masalah bermula pada 2 Mac lalu apabila ibu bayi berkenaan mula mengesyaki sesuatu tidak kena apabila melihat kesan luka pada tubuh anaknya,” katanya.

Menurutnya, mangsa pergi ke rumah suspek untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

“Bagaimanapun, masalah berkenaan terhenti setakat itu saja.

“Malangnya kejadian sama berulang lagi Jumaat lalu apabila wanita terbabit mendapati mata anaknya pula bengkak seolah-olah ditumbuk selain kesan luka di kepala,” katanya.

Kejadian kedua itu benar-benar membuat wanita berkenaan kecewa dan marah sebelum membuat laporan polis di balai polis berhampiran.

“Susulan itu, wanita berkenaan segera membawa anaknya itu ke Hospital Serdang bagi mendapatkan rawatan kecemasan,” katanya.

0 comments: